Saturday, April 24, 2010

And This Time, It's All About Mr Y.



It's the weekend. No way I'm gonna spend my weekend kat kampus aku tu. Takperlulah aku sebut nama or kat mane kan. Biarlah rahsia. Haha. As usual aku baliklah Shah Alam. Rumah kakakku yang senget benget itu. Epp epp, jangan marah haa, nanti kena jual. Kalau akak aku rajin, dia amek aku. Kalau dia malas, aku naik komuter. Jadi semalam aku terpaksa naik komuter so korang dapat agak akak aku malas ke rajin kan? (soalan bodoh nampaknya)



Aku juga selaku adik yang sangat bertimbang rasa juga berperikemanusiaan terhadap binatang, aku rasa tidak perlulah aku menyusahkan kakakku yang sibuk bekerja dan membanting tulang empat kerat (bunyi macam kerja buruh la pulak) since aku pun dah besar walaupun pendek dan kecik tapi tak kesahlah aku boleh balik sendiri kan. Makanya, Aqilah baliklah sendiri naik LRT Kerinchi pergi KL Sentral and then amek komuter.


Ceritanya berbunyi begini. Ehem, aku baru nak start bercerita ye. Atas tu mukadimah je. On the way nak pergi LRT Kerinchi ni, kena lalu depan satu bangunan UM (kot) yang macam ditinggalkan tau. So takde orang lah kat situ. Agak seram, lagi-lagi kalau malam. That's why malam aku tak pernah lalu situ sorang-sorang. Kerja gila bai. Aku balik semalam pun petang, cerah lagi. Takde hal lah kan. Tapi aku selalu je amek precaution step macam sentiasa memandang belakang untuk aware dan juga pegang payung ke contohnya. Agak-agak ada penjahat ke perogol ke aku debik dia cukup-cukup dengan payung tu. Sekuat-kuat hati semahu mahunya. Determine aku ni weh. Jangan main-main. Biarlah payung tu bocor ke kan. Bahahhahaha gelakkan diri sendiri.


Sekali aku terdengar derapan kaki dari belakang. Drup drap drup drap. Eceh, siap soundtrack lagi. Aku terpesona. Eh yeke terpesona? Terkesima kan? Ah belasahhh. Aku pun menoleh kebelakang. Seorang jejaka. Berbaju hitam. Of course lah lebih tinggi dari aku. Membawa beg sandang. Dan paling penting. HENSEM. OH MY GOD I JATUH CINTA PANDANG PERTAMA YOU. HAHAHAHAHA


What if I’m not a superhero? What if I’m the bad guy?


Haa, tiba-tiba kau tahuu aku berfeeling Edward Cullen dalam Twilight. Wakaka. Mr Y ni jalan belakang aku lah kan. Agak laju. Macam nak dekat dengan aku dah. Aku pun taktau dari celah mane dia datang. Tiba-tiba je Mr Y ni. Nasib baik kau kacak. Menjadi pujaan hatiku. Haha gila geli. Oho ya, and now officially nama dia adalah Mr Y. Mr X is SOO LAST YEAR OKAY. Mr Y is SOO TODAY.


Aku ingat dia nak naik LRT jugak. Sekali tak. Dia teros je straight <---reedondaaant (ms ho, 2010) Aku kuciwa. Takpelah, mungkin kita tidak berjodoh. Aku belilah tiket dengan hati yang lara ini. Pasrah segalanya. Baru naik eskalator, LRT dah sampai. Teros naik. Tak pandang kiri kanan. Dalam LRT sekali lagi aku melayan blues. Tapi bukan kat Mr Y lah. Ingat Mr Bombastic Very Fantastic pulak. Eh beghape banyak Mr daaaaaa. Ngaha. Dah berangan-angan tu, sambil memerhatikan gelagat orang sekeliling aku, aku toleh lah kiri aku.




OMAIGOD! MR Y WAS JUST RIGHT BESIDE ME WEHHHHHH. TENGAH PEGANG TEMPAT PEMEGANG KAT ATAS TU. AND HE'S LIKE, 2 FEET AWAY JE FROM ME. EKSAITED! EKSAITED!



Aqilah, control. Control. Tarik nafas, lepas. Tarik, lepas. Hahaha. Siriesly, tadi aku tak nampak pun dia and then tiba-tiba dia ada betul betul kat sebelah aku. And i can even smell his perfume *pengsan* Apakah dia mengekori ku? Apakah dia mencari-cariku? Apakah dia sebenarnya berada di gerabak yang lain tapi bila nampak aku yang serba kuning (baju kuning, beg kuning, you know, kuning terang abeh tu. Otak taklah haha bodoh kau) dia pun segera datang kearahku and nak surprisekan aku? Kalau betullah begitu Mr Y, you did it. And you did it your way.



Cewahhhhhhhh. Tak boleh blah betol keperasanan aku ni. Sukela hati kaaaaan. Ngaa. Tapi kami terpisah lepas aku turun kat KL Sentral tu. Aku tak tengok pulak dia turun sama ke kat KL Sentral sebab hatiku berdegup kencang tatkala kami bertentang mata. HAHAHAHAHA


Ok setakat ni je lah cerita aku. Aku harap para pembaca misteriku tidak termuntah berbaldi baldi. Akhir kata, jangan biarkan hidup anda diselubungi misteri, nusantara.

8 comments:

Hadzwani Hasni said...

cerite benar ke ni?

:N.I.K.H.A.Z.W.A.N.I: said...

Ni mesti adde tokok tambah ni..haha

Keyla Perry said...

hadzwani - erk, this is soo true honey ;) hahahahaha

wanie - xdelah, xde tokok tambah pon. tang perasan tu ye lah. opkos ah, bru cite nmpak hot HAHA

Fyruzs Zumangga said...

1- ko boleh naek bas depan LRT Kerinchi tu, n bas tu akn berhenti kat depan komuter angkasapuri. then ko boleh teros ke destinasi seterusnye. ta perlu besusah2 ke kl sentral.

2- ekceli banyak je org jalan same2 aku mase otw nk g lrt or komuter, then terserempak balik dlm lrt @ komuter itu. NORMAL!

3- dah.ahaha

Hadzwani Hasni said...

suke komen fairuz!

Keyla Perry said...

fairuz : aku g kl sentral nak beli mcflurry oreo b4 boarding. i want them so badly. ahaha

et alors? blog aku sukela hati weh nak perasan. HAHAHAHA

hadzwani - ok awk curang dgn saye!

kupaslaroren said...

kila stop dreaming at siang hari kah kah kah ;p

i like

Fyruzs Zumangga said...

yeahh wani.. tq 4 supporting me..HAHAHAHHA