Wednesday, May 12, 2010

Begitu Rupanya.



Bab 1 (oih, mencarut. ayok tatawu, bitau mak kite!)

Kat kelas tadi, bateri laptop aku kong lah pulak tengah sedap sedap aku mengkaji obesiti di Malaysia. Weh kau orang jangan main-main (muka serius) Aku sekarang ni tengah mengkaji kenapa orang Malaysia ni ramai kurang kurus. Tapi aku bukan nak cakap pasal obesiti ye you all sume, kang ramai boikot blog I, terase punye pasal. Ngaa, no offense. Then Nazreen yang terer komputer ni (dugaan betol duduk sebelah orang teror komputer sebab aku sangatlah buta IT. Heh) Dia kurangkan keterangan lampu screen laptop aku ni. So that takdelah banyak makan bateri kan. But still laptop aku mampos jugak. Tak dapat diselamatkan. Apela Nazreen, rescue datang lambat! Cani kalau rumah terbakar lama dah aku rentung. Adeh.


Balik kelas, aku online. Pastu macam tensyen apesal gelap sangat ni laptop. Aku dahlah mata empat ok, empat! Four, bak kata Justin Bieber. Jadiknye, aku telah memandaikan diri mencari butang butang berkenaan yang boleh terangkan balik screen ni. Aku nampaklah satu ni, yang macam bentuk matahari. Aku rasa betullah ni, lampulah ni. Matahari kan menyinari alam. Kalau ada matahari kan mesti hari siang, Kalau hari siang, mestilah terang kan? Tengok, aku sempat link link link link link (msteh,2010) Hahahhahaha. Yang aku tak puas hati aku tekan tekan, tak jadi pon? Tak terang pon? Macamane ni? Banyak kali dah aku cuba.


Aku pergi tanya Pijie.


Keyla : Pijie cane nak terangkan skrin lappy balek?
Pijie : U carik key ni, (tunjuk lambang matahari)
Keyla : Ha betullah yang ni! Tekan dengan ape?
Pijie : Tekan FN then button tu.
Keyla : Oh padanlah tak boleh. I tekan SHIFT.



Eh kenape kau gelak? Fineeeeeeeeeeeeee, fine. Taknak kawan.



Bab 2.

Semalam gi makan stik kat HR Steakhouse Kampung Baru. Bapaklah sedap weh. Nak lagi. Serius sedap. Harga memang gila berpatutan. Tak macam standard kedai western lain. So jangan lupa buat rombongan bawak orang kampung berbondong bondong datang makan okeh. Err, jangan tanya aku jalan nak pergi macamane. Aku tak pernah ingat jalan. Mahap. Nah, biarkan gambar yang bercakap, aku dah penat bercakap. Iye, aku menaip sambil menyebut ni tahu. Saje. Sebab semua orang tengah tidur petang aku rasa nak bercakap jugak sorang-sorang pun. Hahaha


waw, so scandalous. (ok muntah)

sekampung kami datang

diapit jejaka idaman malaya
hahhhahahahahah.

gossip girl here, you know you love me, xoxo

oh dah habis. jom balik. esok datang lagi.


Gambar makanan tak sempat snap sebab dapat je terus ngep. Wah it rhymes lahhh. Tepuk tepuk! Ok tiba-tiba aku rasa lapar. Bye semua I nak makan.



No comments: