Saturday, March 26, 2011

Aqilah, Behave.


Semenjak dua menjak tiga menjak ni kan, kalau aku buat jahat sikit je, mesti kene cash punya. Lepas tu aku terus berazam nak behave. Hahahahaha (yeah roite)


Cerita 1.

Time ni aku gi Strasbourg. Pergi jenjalan naik bot and all lah kan. Menikmati keindahan Strasbourg yang indah permai, bersekutu bertambah mutu. Lepas lunch dekat Restoran Briyani Maharaja (which was sinfully delicious I tell you) kitorang teruskan perjalanan merentasi Hutan Amazon. Cuaca cantik, matahari memancar terik tapi angin dia masya allah, mencengkam tulang belikat secara bertubi tubi. Tapi tak kesahlah, macam tak biasa lak sesejuk ni. So bila dah sejuk, lapar lah balik kan. Kitorang decide nak beli Pretzel. Ada satu Pretzel ni dia tabur gula kat surface dia. Dan rasa sebijik macam donat Opah Cik Non (babysitter aku dulu. Dia jual nasik lemak and kuih muih yang sumpah boogie the waaahhh) Makanlah sambil jenjalan kan. Dessertlah konon padahal baru lepas melantak tak ingat kat kodai Maharaja tu.


Dengan muka yang sesungguhnya annoying dan berlagak riak serta poyo royo, aku tunjuk kat kengkawan aku lain Pretzel aku nak habis dah. Korang ni ahhhh semua lambat. Lembab makan. Macam siput sedut. Kengkawan aku semua buat muka malas nak layan. Ehh lantaklah kau Keyla. Macam tulah kot diorang rasa.

And then sampai satu part ni time kitorang nak melintas jalan, dengan tak semena mena Pretzel yang aku pegang tu tiba-tibe tergelincir (belasahhh) dari tangan aku, lalu jatuh membaham bumi. Betul betul depan mamat hensem yang tengah tunggu nak melintas. And ditemani orang-orang lain yang ade kat sekitar tu. Mangkuk ayun. Mana nak letak muka I ni nooookkkk. Malu sekampung. Tak pepasal dapat cash. Baru je bape minit aku mempoyo royo takde motif. Kengkawan aku lain takpayah cakaplah. Semua gelak gila kaaw. Gelaklah korang, gelak. Aku bagi can



Cerita 2.

Time ni kat Resto U. Makan kat sini gila murah. Tapi kena tahan tekak lah makan makanan orang perancis yang tah hape mende lah kan. Almaklumlah I oll kan tekak melayu selera melayu. Payah betol nak telan makanan diorang ni. Lama jugaklah melepak. Buat macam kedai mamak. Buat lawak bangang, gelak reramai. Slack takde teh tarik and roti canai je. Tapi bolehlaaaaah kan. Ganti dengan yogurt and cheese and bun *muntah* So I was about to eat my bannena (slang omputih) Pisanglah, pandai. Hesh tu pun nak kena ajar ke. Semangatlah aku mengopek kulit pisang ni sambil Dila perhati aku secare syoknye. Bila aku nampak Dila tengok aku gitu, aku cakap kat dia beserta dengan muka sesungguhnya annoying :


Dila nak? TAKBOLEEHHH HAHHAHAHHHAHAHAHA <-- ni memang tak tipu. aku gelak serious ni When riggggghhhttt after aku bukak tu, pisang tu jatuh kat dulang aku. Tahu tak Resto U tu dikelilingi oleh beratus ratus bebudak U? Yang datang untuk makan lunch? And boleh pulak aku buat jatuh air muka pisang terjatuh? DEMMMIIIIITT. Malu sekampung weeeeeei. Kawan aku memang takde lain lah. Gelak sepenuh hati. Takpe, wa kasik can. takda haaal, wa sporting


Cerita 3.


Kali ni aku buat muka sesungguhnya annoying and cakap benda yang menyakitkan hati dengan someone ni. Biasalah memang hobi aku pun. Ngahahha. Lepas tu kitorang nak pergi kelas. Tapi aku naik bas. Kawan aku ni jalan kaki. Tau tak apa jadi? YAAAAAA, AKU SALAH NAIK BAS. SO SAMPAI KELAS LAMBAT. Cis.


Part yang ni memang tak boleh blah aaa. Dalam bas time time dah tersedar salah naik bas mulalah aku bermuhasabah diri nak behave pasni. Taknak dah jadi annoying buat sakit hati orang lain. Sebab 3 kali dapat cash. Waceeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeh



Yelah tu,

No comments: