Thursday, March 3, 2011

Blame it! Blame it it it it!

Aku nak blame Facebook. Sebab Facebook telah :

1. Memalaskan aku nak update blog. I used to crap alooooot before. Kat blog lama. Bila baca balik tersenyum sorang sorang. Seronok kot ade blog ni. Sejibik sejebon macam diari lama aku dulu. Zaman Form 2, Form 3. Lawak gila bila baca balik. Aku sangat naif (eh sekarang pun naif jugak ape. hahahahhahaha) and
desperate childish.

Sekarang dah matanglah sikit orang kata. Mahahahahha OK tak kelakar.



So kenapa eh aku malas nak update blog kenapa eh kenapa? Blame Facebook. Sebab dia dari blogging aku prefer lagi stalking. Seronok gak tengok macam macam jenis orang, macam macam jenis perangai, macam macam jenis gambar, macam macam rupa and macam macam jenis saiz (S, M, L, XL, XXL) *motif?*



Tapi kengkadang tu tak payah susah payah nak stalk pun, memang dah ada kat HOME FEED cerita kau tu Bedah. Tak payah perasan sangat aku nak stalk kau. Tak hingin pun. Baik aku baca gosip Justin Bebeh.





2. Haa point kedua! Facebook telah memalaskan aku untuk membaca. Serious Joyah, aku memang malas betul nak membacaaaaaa. Dedulu zaman sekolah (God, i feel old) aku memang suka gila membaca novel, tak kisah lah english ke, bahasa melayu ke, aku baca je. Hatta majalah, suratkhabar, flyer, katalog Avon Carrefour, Makro (dulu Makro sekarang Tesco Extra. OK i feel double old now) mesti aku suka nak baca. Suka nak selak selak.



Tapi sekarang? SEKARANG TENGOK? Punyalah payah aku nak mula membaca. Awal datang France dulu semangatlah aku beli sebijik novel ni. Yo yo oo laa konon nak baca. Sampai sekarang dah 6 bulan (wow, dah 6 bulan dah? cepatnya!) buku tu aku tak khatam khatam lagi. Baru sampai page 30. Out of 261. Blame Facebook. I mean it, seriously. *muke serius* Lepas tu haritu time kemas barang nak pindah, aku terjumpa buku tu, try catching up with what I've left before, tapi aku tak ingat dah cerita dia pasal apa. Kenaaaaa start all over again. Chi pu taw liaw



Banyak lagi benda aku nak blame Facebook ni. Tapi aku malas nak brainstorming point point lain sebab aku lapar nak dinner second time. I lapar pulak nokk tengah-tengah malam ni. Cant think much sudah.


So ape kite nak buat dengan Facebook ni eh rakan rakan?





KITE BAKOR JEE, BAKOR JEEE


*gaya tangan Usop*


Penangan Hantu Kak Limah Balik Rumah

No comments: